Sabtu, 28 Februari 2015

STEVIA

Assalamualaikum/ Salam Sejahtera,

Pernahkah anda mendengar tentang STEVIA?

Stevia adalah sejenis pokok herba yang berasal dari Paraguay dan telah digunakan secara tradisional sejak 1500 tahun yang lalu sebagai pemanis dalam makanan dan minuman.. Memiliki nama saintifik STEVIAREBAUDIANA, tumbuhan ini terbukti membantu dalam mengurangkan kadar gula dalam darah atas sifatnya yang tiada kalori. Dengan kadar kemanisan yang 300 kali ganda berbanding gula biasa, ia sangat sesuai digunakan dalam  hampir semua jenis makanan dan minuman. 

 Pokok Stevia

Stevia juga dikatakan membantu menurunkan tekanan darah, melawaskan kencing, anti bakteria. anti-fungus, anti-virus, dan merawat luka-luka kecil. Steviosid, iaitu kandungan utama tumbuhan ini yang memberi rasa manis telah terbukti tidak mengandungi toksik. Oleh yang demikian ia baik untuk membantu mengawal kadar gula dalam darah dan menurunkan tekanan darah.

KELEBIHAN STEVIA


  1.  Mengimbangkan kandungan gula dalam tubuh badan.
  2. Meningkatkan kadar tenaga kepada tubuh badan.
  3. Melicin dan memutihkan kulit serta awet muda.
  4. Sebagai pemanis semulajadi, sesuai untuk semua peringkat umur lelaki dan perempuan.
  5. Membantu menurunkan kadar gula dalam darah (sesuai untuk pesakit Diabetes dan Hypoglycemia).
  6. Membantu menurunkan tekanan darah.
  7. Membantu sistem penghadaman badan.
  8. Membantu mereka yang mengalami masalah insomnia.
  9. Berupaya mengawal berat badan yang berlebihan (Obesiti).
  10. Melawaskan pembuangan air kecil.
All content provided on this "[ http://safasafi.blogspot.com/]" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.
The owner of [http://safasafi.blogspot.com/ ] will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information.
This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan